وبلاگ شخصی داوودقادرزاده

پیام های کوتاه
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
سه شنبه, ۱۹ بهمن ۱۳۹۵، ۰۲:۲۶ ق.ظ

قصه ناگفتنی عشق


لائو تزو گفته است : بسان گیاهان رفتار کنید ، او گفته ، اگر طوفانی آمد خم شوید . با چه کسی میخواهید بجنگید ؟ با چه می خواهید بجنگید ؟ خواهید دید که طوفان شما را شست و شو می دهد و پاک می کند ، غبارتان را می روبد ، و بعد از پایان طوفان دوباره استوار و پا برجا خواهید ایستاد ، سبزتر و با حرارت تر .
همیشه راست قامت نایستید ، خم شدن را بیاموزید . نفس پرست نباشید ، تعظیم کردن را یاد بگیرید . سخت و رسمی و افراشته باقی ماندن ، در واقع نشان پیری است ، در حالی که خم شدن ، تعظیم کردن و نرمش ، مشخصه کودکی و تازگی و طراوت است . یک انسان پیر نمیتواند خم شود ، استخوانهایش سفت شده اند ، بچه نرم و انعطاف پذیر است و به راحتی میتواند دولا شود . بچه ها دائماً به زمین میخورند ، ولی با سرعت دوباره بر می خیزند . چرا میخواهید پیر باشید ؟ چرا میخواهید زندگی درونتان را فلج کنید ؟ چرا نمیخواهید مثل یک بچه کوچک باشید ؟ وقتی کسی عاشق میشود دوباره کودک می شود . عاشق دوباره می آموزد که خم شود ، او دوباره نرم می شود . آن وقت تمام ترس ها و زمین گیری هایش محو و ناپدید می شود .

آیا میدانید این ترس چیست ؟ آیا می دانید چرا از خم شدن می هراسید ؟ چون می ترسید ، (( اگر خم شوم ، چه بر سر آبرو و حیثیت ام خواهد آمد ؟ ))

و کسی که نگران آبرو و حیثیت اش است در واقع چیزی ندارد که با آن شروع کند . کسی که از موقعیتش مطمئن نیست ، کسی است که از شکست می هراسد ، و آنکه از درون شکست خورده است ، کسی است که سعی دارد به ظاهر نمایش موفقیت آمیزی ارائه دهد .

همیشه به شما گفته اند که مرد هرگز خم نمی شود . مرد هرگز تعظیم نمی کند و دولا نمی شود . یک مرد هرگز تسلیم نمی شود . این مثلاً مرد شجاع ، چیزی نیست به جز یک بزدل نفس پرست . ترس و بزدلی در درون او زندگی می کنند . او همواره در وحشت است که اگر خم شود حیثیت و شخصیت اش را از دست می دهد . ولی چنین مرد ترسویی قطعاً نمی تواند حیثیت و اعتباری داشته باشد . کسی که واقعاً آبرو و اعتبار داشته باشد ، هرگز نگران از دست دادنش نیست . راموش نکنید ، کسی که واقعاً چیزی را دارد ترسی برای از دست دادنش به دل راه نمی دهد ، وقتی ترس برای از دست دادن چیزی دارید ، بدانید که در واقع آن چیز را ندارید . این به نظر یک تناقض می رسد ، ولی واقعیت است .

شما نگران از دست دادن چیزی که ندارید هستید . شما وحشت دارید چیزی را که متعلق به شما نیست از دست بدهید . هر چیزی را که واقعاً دارید ، با طیب خاطر می دهید ، شما می دانید که آن را دارید ، می دانید که تمام نمی شود . احساس ترس از دادن چیزی فقط وقتی به وجود می آید که شما در واقع آن چیز را ندارید و به غلط گمان میکنید که از آن شماست .

شخصی که حقیقتاً ترسو نیست ، هرگز با جریان هستی در تضاد نمی افتد ، چون هستی نه تنها متعلق به دیگران است ، بلکه از آن خودش هم هست . طوفان مال شما هم هست . بر علیه اتان نیست ، بلکه موافق شماست . یک مرد واقعاً نترس به یقیت می داند که تمامی هستی از آن اوست .

بلافاصله بعد از اینکه خم شدن ، تمکین ، خشوع و خضوع را آموختید ، یاد گرفتید که از نفس رها شوید ، جریان عشق در شما فرو خواهد ریخت . و این یکی شدن و وحدت با اوست . اگر شما فقط می دانستید که چگونه خود را فنا کنید ، اگر جرأت می کردید که فقط یک بار خودتان را به بوته فراموشی بسپرید ، انسانی واقعاً شجاع می شدید . اگر ترس خود را رها می کردید و عادت نفس پرستی اتان را کنار میگذاشتید ، آن وقت به زندگی سرمدی و جاویدان دست می یافتید .

کاریزما مشاور

  • داوود قادرزاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی